Marka Danışmanlığı Nedir

Marka Danışmanlığı Nedir?

Son dönemlerde çok sık duymaya başladığınız marka danışmanlığı nedir? sorusunu cevaplamaya ne dersiniz? Reklam ve pazarlama sektörünün en yenilikçi faaliyetlerinden biri olan bu kavramı daha yakından inceleyelim!

Marka ve danışmanlık kavramlarının bir araya gelmesi ile ortaya çıkan marka danışmanlığı, marka değerinin yükseltilmesi amacı ile sürdürülen faaliyetlerdir. Bu faaliyetleri sürdüren kimselere marka danışmanı dense de danışmanların pazarlama ve iletişim olmak üzere iki farklı alanda uzmanlaştıkları söylenebilir. Bir markanın belirlenen stratejiler kapsamında değerinin yükseltilmesi için yapılan çalışmalarda danışmanların faaliyetleri de merak edilir. Bu nedenle marka danışmanlığı süreçlerini aşama aşama ele almak danışmanlık kapsamında sunulan hizmetleri anlamayı kolaylaştırır.

Marka Danışmanlığı Aşamaları

Ulusal ve uluslararası çapta bir markaya sahip olmak için bütün süreçleri sizin adınıza yönetecek bir danışman ile anlaşmadan önce süreci bilmeniz gerekir. Çünkü neye yatırım yaptığınızı bilmemek size sadece finansal kayıp değil zaman kaybı olarak da yansır. Bu kapsamda marka danışmanları size aşağıdaki adımlarla çözüm sunmayı hedefler.

Markanın Pazar Payı Değerlendirmesi

Markanızı büyütmeye başlamadan önce geçmişte yapılan işleri ve mevcut durumu değerlendirmek önemlidir. Çünkü reklam ve pazarlama çalışmaları geçmişi ele almadan yapıldığında arzu edilen sonuçları vermeyen dinamiklere sahiptir. Marka danışmanları, işletmenizin pazardaki durumunu ele aldıktan sonra sıra strateji belirlemeye gelir.

Marka Stratejisi Belirleme

Reklamcılık anlayışlarının hemen hepsinde strateji, başarılı çalışmaların anahtarı kabul edilir. Çünkü rotası olmayan bir geminin hangi limana demirleyeceğine rüzgâr karar verir. Siz de okyanusta savrulan bir gemi olmamak adına marka danışmanlığı kapsamında stratejileri belli bir marka olmalısınız. Bu yapılırken de pazardaki mevcut durum değerlendirilmeli ve gelecek senaryoları ile doğru sonuçlara ulaşılmaya çalışılmalıdır.

PR Çalışmaları

Analizler ve değerlendirmeler üzerinden belirlenen marka stratejileri uygun araçlar ile devreye sokularak PR çalışmaları gerçekleştirilir. Bu aşamada markanın bir bakış açısı ve anlayış yansıtması gerekli olurken tüketici ilişkilerinin yönetilmesi sağlanır. Marka ve tüketiciler arasındaki kusursuz iletişim sayesinde marka danışmanlığı konusunda en önemli aşamalardan bir tanesi geride kalmış olur.

Raporlama ve Analiz

Reklam ve pazarlamada başarılı olmak isteyen hemen her markanın çalışmalarını ölçümlemesi sonrasında da bu ölçümleri analiz etmesi gerekir. Çünkü belirlenmiş stratejilerin ne denli isabetli olduğu ve isabetli stratejilerin tüketiciye nasıl yansıtıldığı konularında incelemeler yapılır. Marka danışmanlığı süreçlerinde kullanılan dil ve hedef kitleye yönelik tutum oldukça değerlidir. Zira pek çok marka doğru stratejileri yanlış dil ile aktararak başarısız çalışmalara neden olur.

Siz de adım adım bu süreci yaşamak ve markanızın sektöründe öncü olmasına kapı aralamak için marka danışmanlığı hizmetlerinden yararlanabilirsiniz. Bunun için doğru bir marka danışmanına ve vizyoner bir bakış açısına sahip olmanız yeterli! Marka danışmanı ararken bütün adımları kusursuz bir şekilde tamamlayacak partnerler seçmeye özen göstermeyi unutmayın.

Marka, Danışmanlık, Pr, Marka Danışmanlığı Nedir?, Marka Danışmanlığı Aşamaları, Pazar payı, PR Çalışmaları, Marka Stratejisi Belirleme