Profesyonel Logo Nasıl Olmalı

Profesyonel Logo Nasıl Olmalı?

Marka değerinizi yükseltecek profesyonel logo nasıl olmalı konusunu siz de merak ediyor musunuz? Markanızın tüketicilere hitap ederken ön plana çıkmasını sağlayan logo, doğru tasarlandığında tek başına kaliteli sonuçlar ortaya çıkaracak bir görsel öge olabilir. Siz de profesyonel logo tasarım süreçleri ile başarılı işlere imza atabilirsiniz. Nasıl mı?

Logo; sembol, harf veya rakamlardan oluşan ve markayı yansıtması arzu edilen görsel tasarımlardır. Kurumsal kimlik tasarımının bir parçası olan logonuzun profesyonel olması ne anlama gelir? Hangi logolar profesyoneldir? Bu tip soruları doğru bir şekilde cevaplamak hayallerinizdeki logonun ortaya çıkmasında büyük rol oynar.

Profesyonel Logo Tasarım Süreci

Profesyonel bir logonuz olsun istiyorsanız tasarım sürecini titizlikle takip etmeniz ve belli başlı konulara dikkat etmeniz gerekir. Her tasarım ajansı size en kusursuz ve eşsiz logoyu sunacağını ifade etse de profesyonellik çoğu zaman göz ardı edilir. Bu anlamda ilk aşama nasıl bir logo talep edildiğidir.

Logo Türleri Arasında Seçim Yapmalısınız

Logo türleri uzun uzadıya anlatılacak seçenekler olduğundan ne olduklarından ziyade neden önemli olduklarına vurgu yapılmalıdır. Yazı tabanlı ve görsel tabanlı logolar olmak üzere 2 kategoride ele alınabilecek olan logoların genellikle marka taleplerine göre şekillendiği bilinir. Ancak marka talebinin yanında logonun daha kaliteli olmasını sağlayacak dinamikleri de ele almak gerekir.

Sembol ile marka imajının profesyonel bir şekilde yansıtılacağı tasarımlar söz konusuysa sadece marka talebi diye yazı tabanlı logolara yönelmemek gerekir. Bu durumun tam tersi de profesyonel logo tasarım sürecinin bir parçası olur.

            Logo Tasarlanırken Bilinmesi Gerekenler

            Profesyonel bir logoya sahip olmak için en iyi tasarım ajansı ile çalışmanız bazen sizi arzu ettiğiniz sonuçları vermez. Çünkü önemli olan arzu edilenin yansıtılması ve profesyonel bakış açılarının ortaya çıkarılmasıdır. Bu anlamda aşağıdaki detaylara mutlaka dikkat edilmelidir.

·         Logo tasarlanırken sektör bazlı düşünülmeli ve rakip firmaların da analiz edilmesi ile sektörün hâkim renk ve formlarına dikkat edilmelidir. Tasarımcının hedefi benzer çalışmalar ortaya çıkarmak değil tüketici algısını anlamaktır.

·         Markanın iletmek istediği mesajın anlaşılması ve etkili bir şekilde aktarılmasının planlaması yapılmalıdır.

·         Tasarım sürecinde mutlaka el ile farklı eskizler çizilmeye çalışılmalı ve hazır logo taslaklarından uzak durulmalıdır.

·         Taslak hazırlanırken logonun okunaklı ve kolay anlaşılabilir olmasına özen gösterilmelidir.

·         Profesyonel logo için ortaya çıkan çalışmanın eşsiz olması sağlanmalı ve marka – patent süreçlerinde sorun yaşanmasının önüne geçilmelidir.

·         Renkleri doğru kullanmak oldukça önemlidir. Bu nedenle de 2 ya da 3 renk kullanarak tüketicinin ilgisini çekecek çalışmalar yapılmalıdır.

·         Logo tasarımı, her alanda kullanılabilir olmalı ve görüntü kalitesi daima aynı standartlarda olmalıdır.

·         Profesyonel bir logo için günlük trendleri değil süreklilik arz edecek çizgilerin tercih edildiğinden emin olunmalıdır.

Tüm bu süreçler sadece titiz ve logoya değer veren bir tasarım ekibi ile mümkün olur!

Logo, Logo Tasarım, Profesyonel Logo Nasıl Olmalı?, Profesyonel Logo Tasarım Süreci, Logo Tasarlanırken Bilinmesi Gerekenler, Logo Türleri